21 Φεβρουαρίου 2021 Πόσα νούμερα μπορώ να κρατήσω στη μνήμη μου και γιατί;
Πώς γνωρίζω πού βρίσκεται η καντίνα του σχολείου και δεν χάνω τον δρόμο πηγαίνοντας προς τα εκεί; Ξεχνώ ποτέ πώς να κάνω ποδήλατο; Αυτά και άλλα θα επεξεργαστούμε σε ένα βιωματικό εργαστήριο με στόχο την εκμάθηση βασικών εννοιών της νευροεπιστήμης από παιδιά και το ρόλο που παίζει ο εγκέφαλος στη μνήμη. Μεταξύ άλλων, σε αυτό το εργαστήριο θα φτιάξουμε και θα παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης, θα βρούμε τον πιο σύντομο δρόμο σε χάρτες και θα μάθουμε για το βασικό ρόλο που παίζει ο ιππόκαμπος για τη μνήμη.
7 Μαρτίου 2021 Τι είναι η φαντασία;
Πώς από το τίποτα φτιάχνουμε κάτι; Σε ποια ηλικία θεωρούμε ότι αρχίζει κάποιος να έχει φαντασία; Ποια η σχέση της φαντασίας με τα όνειρα; Ποιο μέρος του εγκεφάλου κινητοποιεί τη φαντασία μας; Σε αυτό το εργαστήριο θα ζωγραφίσουμε και θα γράψουμε ένα ποίημα όλοι μαζί και θα μάθουμε για τα μέρη του εγκεφάλου που παίζουν ενεργό ρόλο στη φαντασία.
4 Απριλίου 2021 Γιατί πρέπει να κοιμόμαστε;
Κοιμούνται όλα τα ζώα και αν ναι, χρειάζονται όλα ένα οκτάωρο; Γιατί κοιμόμαστε όταν κοιμόμαστε και ξυπνάμε όταν ξυπνάμε; Γιατί βλέπουμε όνειρα και πώς σχετίζονται με την πραγματικότητα; Πότε βλέπουμε όνειρα και γιατί δεν τα θυμόμαστε πάντα; Σε αυτό το εργαστήριο θα μιλήσουμε για τα όνειρά μας και θα τα ζωγραφίσουμε. Συνάμα, θα μάθουμε για τις συνήθειες του ύπνου στο ζωικό βασίλειο και στους ανθρώπους και τις επικρατέστερες απόψεις πάνω στο γιατί ονειρευόμαστε.
Σχεδιασμός-υλοποίηση: Μαρίνα Μαρτίνου, PhD Αναπτυξιακής Γνωστικής Νευροεπιστήμης.